טעויות נפוצות בעת בחירת מדביר

מערכת שורש  טו שבט, תשפא  1/28/2021

טעויות שצריך להימנע מהן בזמן בחירת מדביר
.......................

טעויות נפוצות בעת בחירת מדביר

צילום: pexels

כאשר נחפש מדביר מקצועי, יש לקחת בחשבון מספר גורמים. המון אנשים טועים בתהליך, דבר ההופך אותו למייגע וארוך. במדריך זה נסקור את הטעויות הנפוצות שאנשים עושים בעת בחירת המדביר, ובכך נוכל להימנע מהם בעצמנו בעתיד.

בחירת המדביר הראשון שמצאנו

מי מאתנו לא מכיר את הרגע בו הוא נתקל במזיק בבית למשל ג'וק, תיקן, מקק, נמלה, ושלא נדע – אפילו חולדה או עכבר. מרוב לחץ ניכנס לגוגל, נכתוב "מדביר" נתקשר לתוצאה הראשונה, ונבקש שיגיע מוקדם ככל הניתן. אולי ניסינו לפתור את הבעיה במהירות, אך לא עשינו סקר שוק כלל. בדרך מהירה זו ניתקל במדביר שהוא לאו דווקא הוגן במחיר, לאו דווקא בעל יחסי אנוש ואמינות. כדאי לחפש המלצות מחברים ולבצע בדיקה לפני הזמנת מדביר אל ביתכם בו גרה המשפחה היקרה לכם מכל.

"מי שמתבייש מתייבש"

מומלץ מאוד לבקש מהמדביר תעודת מדביר מטעם המדינה ואגף החקלאות, תעודה שמאשרת לו עבודה עם חומרים כימיים כאלו ואחרים. אין להקל ראש בנושא ולהרגיש מבוכה מסוימת בעת בקשה זו. זוהי בקשה לגיטימית. לא כל אדם מוסמך לבצע עבודות עם חומרים מסכנים חיים ואדם ישר והגון יראה לכם תעודה כזו בשמחה. אדם אשר יתעצבן לנוכח הבקשה, ידליק עבורנו נורה אדומה, וכמובן שאם חס וחלילה נגלה כי לאדם שהזמנו אין תעודת מדביר, אין לשכור אותו לביצוע העבודה. אמנם פעולת ההדברה יכולה להראות פשוטה, אך היא טומנת בחובה סכנות רבות.

"הכול עלי"

- אנשים רבים שואפים לחסוך כסף, ולא לקרוא למדביר מקצועי לבצע את העבודה. הם רוצים לבצע את העבודה בעצמם ובטוחים שיוכלו לעשות זאת כהלכה. זוהי טעות נפוצה ומסוכנת ביותר. רק לאדם מוסמך מותר להשתמש בחומרי הדברה כימיים. במקרים מסוימים נוכל אכן להימנע מהזמנת מדביר ולהשתמש בחומרי הדברה ירוקה, אך זאת רק לאחר בירור האם יש צורך במדביר או לא. במידה וגילינו שנוכל לבצע את העבודה בעצמנו ולהימנע מעלויות גבוהות, מה טוב. אך לצד זה, ישנם מקרים בהם נהיה חייבים לקרוא למדביר ולא מומלץ לנסות לבצע בעצמנו עבודה של מדביר מקצועי.

- לפעמים נזמין מדביר שלא לצורך על עבודה שיכולנו לבצע בקלות רבה לבד, ונוציא כסף מיותר.

עיגול פינות

יש לשים לב להוראות המדביר גם לאחר ההדברה ולא להיכנס לבית טרם השעה אותה הוא הגדיר, זאת על מנת שלא נסכן אף אדם.

לסיכום, כמו בכל דבר בחיים, ככל שנעשה את התהליך באופן מחושב ומבוקר, ולא באופן פזיז ופזרני, התוצאה תהיה יעילה ומהירה. כדאי לשים לב לא לבצע טעויות אלו, ובכך לחוש תחושת הצלחה ולפתור את בעיית המזיקים בקלות ובפשטות. מיכאל ובוריס הדברות עומדים כאן לרשותכם לכל בעיה ויעזרו לכם לבצע את התהליך בקלות וביעילות.